Skævhed

I dag har vi haft mor/datter dag.
Eftermiddagen er gået med middagslur og tegning. Min datter blev så edderarrig over at hun ikke kunne tegne helt runde cirkler. Når man sidder der og prøver på at være zen-agtig, er det ret forstyrrende at høre på “Aaargh”, “Iiihhh” og “Ååhh”- udbrud.
 Så jeg gik i gang med at tegne skævt! Masser af skæve firkanter på en hvid æske. Hun skuler hen på mit projekt og bliver nysgerrig og siger så: “Nej hvor er det fint og flot!”
Jeg fortæller at det er skævt. Hun siger så: “Jaaaa, men det ser ud som om det er med vilje…”

Derefter hørte jeg ikke mere øvsen over skæve cirkler.

Jeg holder meget af det skæve. Ikke det skæve med vilje, men det der er skævt fordi det ikke kan være anderledes.

3 thoughts on “Skævhed

  1. Det var fuldstændigt det samme, da vi zentanglede her. Bortset fra, at vi ikke kom frem til, at det var okay ikke at tegne lige. Desværre. Vil forsøge næste gang at få det frem, så hun kan blive glad for de ting, hun laver.

  2. Det har selv taget mig ca. 30 år at lære at det er ok at tegne skideskævt.I langt de fleste år, lod jeg bare være med at tegne, fordi det kunne jeg jo tydeligvis alligevel ikke.Men det går jo bare heller ikke, vel? 🙂

Skriv et svar

