How to do tapetlampeskærm, nu med magi i

Her kommer der lige billeder med lys i lampeskærmen. Det er nemlig først der, det bliver rigtig magisk!

Lyset trænger igennem hullerne som ligner små stjerner hele vejen rundt. Det er svært at fange stemningen på billederne, men håber I får en fornemmelse…
I det forrige indlæg blev der spurgt efter skabelon. Det er sådan set bare 5-kanter, der er sat sammen. 
Jeg har tegnet en femkant i photoshop og lavet den så stor, så den ungefär fylder et A4 papir i bredden. Den runde kant har jeg tegnet ved hjælp af en tallerken 🙂
Hvis man ikke lige har et tegneprogram til at lave en perfekt 5-kant, så kan man sikkert google, hvordan man tegner figuren. Men jeg ved ikke how-to-do geometri, før tegneprogrammerne blev født.
Tapetet er spraylimet på hvidt papir i tykkelse 180. Ellers bliver den lidt slatten i det. Husk at bruge sparepærer for at undgå for meget varmeudvikling.
Hvis du vil give dig i kast med projektet og mangler tapeter, så er du velkommen til at sende en forespørgsel. Jeg har over 100 forskellige i min samling og vil gerne bytte/sælge.

4 thoughts on “How to do tapetlampeskærm, nu med magi i

Skriv et svar

